پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    گزارش افتتاحیه جشنواره جوانان بازگشت

    جشنواره هنرهای تجسمی جوانان افتتاح شد

     

    عکاسان جوان بقعه شیخ صفی الدین، شورابیل و بازار اردبیل را عکاسی می کنند

     

    افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور هنرمندان جوان استان های کشور در اردبیل برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، در این مراسم که با ادای احترام هنرمندان به شهدای گمنام آغاز شد، سید ناصر اسحاقی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان فرصتی برای حضور هنرمندان جوان و رقابت مناسب است که امیدواریم در فضایی حرفه ای این جشنواره برگزار شود.

    اسحاقی در ادامه گفت: هنر درست دیدن و نقد است که آنچه در جامعه وجود دارد توسط هنرمندان بیان شود و نقد شود و هنرمندان جوان نیز با این نگاه در مسیر هنر حرکت می کنند.

    همچنین همزمان با افتتاحیه جشنواره، نمایشگاه عکس طبیعت اردبیل با آثاری از افشین علیزاده افتتاح شد.

    هنرمندان جوان در بیست و یکمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از عصر امروز سه شنبه 18 شهریورماه در کارگاههای نقاشی، طراحی، نگارگری، حجم، خوشنویسی، عکاسی، پوستر، تصویرگری و کاریکاتور در دانشگاه فرهنگیان با یکدیگر رقابت می کنند.

    هنرمندان جوان در رشته عکاسی از دریاچه شورابیل، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و بازار اردبیل عکاسی می کنند و در رشته های دیگر هنرمندان یک اثر موضوعی و یک اثر آزاد تولید و ارائه می کنند.

    فرشید شفیعی، اکبر نیکان پور، محمد علی بنی اسدی در رشته تصویرسازی، کوروش قاضی مرادی، مهران زمانی و حسین نوروزی در رشته پوستر، کوروش گلناری، جعفر نجیبی و طاهر شیخ الحکمایی در رشته حجم، رضا افسری، مهرداد خطایی و احمد مرشدلو در رشته طراحی، احمد محمدپور، صفر گالشی و محمد حسین عطارچیان در رشته خوشنویسی داوری جشنواره را بر عهده دارند.

    جواد نوبهار، معصومه مظفری و جمشید حقیقت شناس در رشته نقاشی، بهمن عبدی، بهرام عظیمی و جمال رحمتی در رشته کاریکاتور، مسعود زنده روح کرمانی، فرهاد سلیمانی و اسماعیل عباسی در رشته عکاسی و عبدالله محرمی، مهرالزمان فخار منفرد و محمد مرادی داور جشنواره را انجام می دهند.


    روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی

    تاريخ خبر:  1393/06/18